Translate

söndag 3 augusti 2014

Mina nya bästis.

Ofta känner jag mig osynlig bland andra. Jag hörs och märks, men ofta när personer beskriver eller tror saker om mig så känns det främmande. Jag tror själv att det beror på att jag är mycket känsligare än vad jag visar mig vara. Men Farshad, han lyckas alltid se mig, oftast på ett osmickrande sätt. Han säger saker som jag tror att ingen märker och oftast träffar han rakt i hjärtat, men killen är fåordig, så det är inte vardagsmat. Anyways så idag så vänder jag mig, som oftast när livet är krångligt, till honom. Han sa att jag måste bli bästis med mig själv. Han är sin egen bästis och han verkar så tillfreds med livet. Jag vill verkligen inte vara det. Jag är så förutsägbar i mina egna ögon. Jag är dålig på att ge mig själv närhet och omtanke. Jävligt dum ide. Men jag tror att han har rätt. Så imorgon ska bästisen och jag ut och springa. I skogen. Det är sådant bästisar gör. Wish me luck! PS. Facebook säger att Joonas är min bästis. I mitt verkliga liv så är mina bästisar Eva, Sandra och Carina. Men på första plats är leya. 

2 kommentarer:

  1. att man ska älska sej sjäv är nog den sannaste klyschan i svenska ordspråket!!!!!

    men lika sann som den kan vara lika förbannat svår att leva efter... jag vet...
    för drygt tretton år sen så bröt jag kontakten med en förälder, pga psykisk och verbal misshandel... å efter att trott på allt som sas till och om mej, all självkänsla, självförtroende, ALLT!!!! togs ifrån mej... men idag kan jag ärligt säga att jag vet att jag är bra å duger som jag är(ännu en klyscha, kanske, men sann iaf)... önskar bara att du kan se på dej själv med såna ögon en dag, med tanke på det du har gått igenom å vilken styrka som finns ini dej efter cancern, stråln. och allt!!!!
    lycka till med skogen å springandet imårrn, önskar att jag var lika hurtig å hade en jogging runda inbokad, haha!!! blir nog en påse ostbågar å soffhäng för min del, så jogga lite åt mej med = ) !!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Deal! Om du äter lite ostbågar åt mig! Hejja dig!

      Radera