Translate

fredag 13 december 2013

Envis feber och kalas!

Jag fick åka hem från akuten samma natt. Fick dropp och så tog de alla möjliga prover. När man tar cellgifter så måste man åka till akuten när man har högre feber än 38.5. Så även om de kändes onödigt så fick jag lyssna på doktorn. Febern har legat sedan ganska stadigt på 39 och hosta på det. Nu sitter jag och väntar på att ta nya prover inför förhoppningsvisnomgång 11 på måndag.   MEN.. Till det roligaste, på söndag ska vi ha kalas för min tjej som fyller 1 på tisdag (och mig som fyller 29). Jag är så otroligt tacksam att jag får göra detta!! När den här resan började så trodde jag inte att jag skulle få uppleva ettårsdagen, var min första fråga till läkarna. Och här är jag! Live and kicking! Jag tänker på Rasmus (inslaget på cancergalan) som bara blev 27. Aldrig tidigare har det kännts så kul att fylla år och fira livet: N kvinna skrev att vi är i dödens väntrum, även om vi bara fått en glimt av det: så känns det. Jag har ingen nummerlapp, men jag är där...

9 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att både din och din söta dotters födelsedagskalas blir bra och att du trots krämpor orkar slå lite klackar i taket.. Nån får väl lyfta upp dig så att du når med spirorna.. Din man ser ju stark ut. Vissa dagar är för kamp, andra för att ta hand om sorgen (oavsett hur det går så blir man aldrig oskuld igen).. Födelsedagar bör i alla fall firas med omsorg.

    Kram/Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det blev ett bra firande även om tröttheten tog sin plats! Kram

      Radera
  2. Ha nu en riktigt mysig fortsätta på detta årets Lucia (och därmed mååånga fler), fira ordentligt med en älskade söta dotter i morgon.
    Förstår verkligen du tar tillvara på tiden enormt mycket numera...

    Ha det allra bäst och sköt om varandra.. // Krama er lilltjej från en okänd Annelie och en varm kram till dig också.

    SvaraRadera
  3. hoppas på att det är ett sånt fullproppat, segt väntrum du blir sittande i väldigt väldigt länge så du hinner åldras under tiden. sen när du e rynkig o svingammal o trött blir det tillsluuuuuut din tur. puss! /eva

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas vi sitter där gamla o skruttiga ihop sen!

      Radera
  4. Många kramar till dig och Cataleya på födelsedagen. Hoppas du får uppleva många många många fler.Godjul till er från Linas mamma Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Förlåt för segheten, blev cellgifter som tagit på krafterna! God jul och kram!

      Radera
  5. Jag blir lite orolig och hoppas verkligen av hela mitt hjärta att allt är väl med dig. Du brukar kommentera lite snabbare än så här , inte så att jag kräver något av dig men blir bara lite orolig . Extra varm kram Inger

    SvaraRadera