Translate

onsdag 23 juli 2014

Örfilar och vikt.

Dagens träning bestod av lite fysträning. Sparring.Mitsar. Fysträning. Då borde jag ju få köpa chips? Eller choklad? Mina taskiga  matvanor från cellgifterna vill inte riktigt släppa taget. Jag får lätt i mig 100 g Geisha (läs varje kväll). Nu har jag lyckas byta bort en del av chokladen mot såna där färdiga knäckemackor med färskost. Så goda! Jag har gått ner 4-5 kg, men har 7 kvar till min trivselvikt. Men jag orkar inte va hård mot mig och sluta med onyttighetera.  Samtidigt blir jag trött på att inte se ut som mig själv.                 Med detta skrivet så går dagens örfil till mig själv. Bortskämda jag! Som borde vara tacksam att jag lever och att kroppen (nästan) fungerar. Usch och fy! Jag skäms ner till tårna. Jag har ett BMI dom säger att jag är perfekt normalviktig. Så som sagt. Dagens örfil ges till mig själv. 

2 kommentarer:

  1. Mmmm...lite stryk ska du kanske ha. Kram/Inger

    SvaraRadera
  2. Så svårt att bli bekväm med sin kropp. Man är alltid hård mot sig själv och sitt yttre. För mig innebär det hårt mentalt arbete för att orka acceptera min nya kropp. Lika hårt arbete som på gymmet. Örfila inte dig själv, du är grym som kämpar med allt!

    SvaraRadera