Translate

fredag 13 september 2013

Guldkorn.

Nu när livet är på uppgång så får jag ganska många guldkorn i vardagen. I onsdags så var jag och besökte min älskade klubb, Stockholm kickboxning, inte varit där sedan jag blev sjuk.  Så härligt (och ledsamt) att få andas in liniment, krama bästa Thamer, se när de andra tränar. I december är jag tillbaka i ringen. Längtar så att det värker i kroppen.

Sedan var det på tiden att få träffa Carlos kusin Annika, vilken härlig människa! Hon äger en butik på söder som heter Matilda Wendeloe, jag har suktat i skyltfönstret efter nått av hennes plagg, som är ekologiska och har tusen olika funktioner i ett. Vilken kreativ människa! Hon generöst nog gav mig snyggaste jackan och kjolen.

Sedan hem och lämna dottern hos mormor för datenight med Gustav, Sandra och Buster, super god mat, skratt, vin och Yatzy. Hos min mamma väntade en till present (!!) Denna gång från mammas kompisar Dennis och Ann-Marie, finaste blomman Cattleya på affisch, inramad och allt. Vi blir oförskämt bortskämda. Tusen, tusen tack för alla dessa guldkorn! <3<3<3


Med all denna positiva energi är det första gången som jag känner mig peppad inför cellgifterna, omgång 7, nu köööör vi!

Ps. har ni hört Kate Perrys nya låt ROAR
http://www.youtube.com/watch?v=e9SeJIgWRPk

3 kommentarer:

  1. Hej Jeanette.

    Vi gick i samma klass i lågstadiet och jag såg din blogg via en annan gammal klasskompis till oss.
    Jag jobbar som sjuksköterska och har jobbat på av 67 på Sös där jag anar att du har vårdats. Ja tycker det är jätte tråkigt och orättvist att höra att du har drabbats av ca men tror, hoppas och håller tummarna för att du ska besegra sen och få leva alla livets fina dagar! Jag måste också bara säga att du skriver så himla bra och att ditt raka och ärliga språk verkligen gör att man fastnar. Fortsätt kämpa och vinn över livet!!
    Kram Kristin Fladvad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!!! Och vad kul att höra fråb dig! Stor krAm

      Radera
    2. Ps vården på avd 67 var i världsklass!

      Radera