Translate

fredag 18 oktober 2013

Omgång 8, trött benmärg och kärlek.










När det var dags för omgång 8, så fanns det inte nog med vita blodkroppar. Så blev semester från cellgifterna en vecka. Min benmärg orkar inte återhämta sig längre, trots att jag tar sprutor för att hjälpa till. Dosen sänks igen, från 80% till 70%.

Tjejerna från kickboxningen, ställde upp på välgörenhets cup i fotboll, pengarna gick till bröstcancerfond. Mycket kärlek, lite mindre talang...



Finaste Camilla och Zina, som vart på VM i Brasilien kom hem med fina presenter till oss. Alltså tacksamheten flödar,  att ni tänker på oss!



Omgång 8, spenderades med Therese och ny säsong av Homeland. Hoppas att 70% räcker. Låt det vara tillräckligt.

 
 
 
 
Så mentalt då? Jo jävligt trött på den här skiten. En del av mig vill reagera(!!) Skrika ut ångesten, gråta ut rädslan. Få vara svag. Kanske bli full, hög, slåss, röka cigaretter, slå sönder lägenheten. Men när man är mamma så får man inte göra så. Nu hanterar jag saker. Även denna skit.
Tur att du är söt!
 



Sett reklamen på sjuan som jag är med i? Om inte så gå in här...
http://www.youtube.com/watch?v=o-V2QpOQah0

6 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig och din dotter.

    SvaraRadera
  2. Kära du, tänker på dig varje dag fast vi inte känner varandra...din situation biter sig fast i mitt inre och jag känner så med dig, känner för dig och känner mig så maktlös. Kan förmodligen inte ens förnimma dina känslor, din ångest och rädsla...livet är så förbannat orättvist. Tänker på dig varje dag, tänker överjordiskt positiva tankar om ditt tillfrisknande. Du får mig att bli en bättre människa varje dag. Varma kramar från mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tusen tack för dina fina ord! Det värmer i själen!! Tack tack och kram!

      Radera
  3. Känner inte dig men vet vem du är eftersom jag är från fiskis jag med och våra mammor kännee varann. Jag önskar dig all lycka och hoppas du kickar cancern i röven! ♥

    SvaraRadera