Translate

onsdag 30 oktober 2013

Front row och klimakteriet - Tillsammans mot cancer








Cancergalan i korthet:
Mingel, middag, gråtfest, efterfest.

Efter ett mindre psykbryt vid klädprovning så lyckades vi komma iväg. Brytet berodde på att jag går upp i vikt, så inga kläder sitter bra. Sedan beslutet om peruk eller inte. Slutade med favorit klänningen och sjal på huvudet.

Vid minglet fick jag träffa vimmelmamman eller kanske ska kalla henne Lotta, Hon var så otroligt trevlig och vacker. Goda snittar och viska med Carlos om vilka kändisar vi såg.




Lotta och jag har liknande historier angående cancern. Idag är hon frisk. Hoppas på att jag får gå samma väg.























Vid middagen fick vi sitta brevid härliga Västerås tjejer, Forskar Anna med man samt Regina Lund med vän. Regina fick mig att förstå att jag troligtvis är i klimakteriet. Jaha. Kaka på kaka. Carlos avslöjade att Regina är hans favorit tjej (av de kända hoppas jag...) och fick hamna på bild.

 

Carlos hittade även en fotbollskille, och blev så här glad...


Jag fick posa vid scen, precis vid våra plaster, som va bland de bästa.

En minut in i galan så började tårarna rinna, och sedan var det som en kran som inte ville stängas av. Mitt hjärta brast vi Rasmus och Edvins berättelser. Det rann tårar av glädje och tacksamhet av alla fina ord, kramar, sms, Internet-kontaker som strömmade in. Jag är så otroligt tacksam att jag fick medverka, responsen jag har fått får mig att känna mig mer levande än någonsin. Ni ger mig kraft.

Kvällen slutade med mera drinkar och vin, backstage och sedan på soap bar.

Jag vill tacka för allt stöd, ni får mig att vilja leva, att kämpa och att våga hoppas.
Jag avslutar detta inlägg med Reginas ord, som beskriver det bäst:

"Lev, lev, lev, lev!"





PS. Vill ni se mera, så finns jag på instagram :Jeanetteocataleya och på facebook: Jeanette Sjöblom

29 kommentarer:

  1. Du är bäst Jeanette och kommer klara det här !:D Så nästa sommar kan vi sitta tillsammans ute på gården och fika massa gott haha :D <3/ Rosie

    SvaraRadera
  2. Vi satt och kollade på galan i måndags och såg dig och ditt inslag, gripande. Hoppas av hela mitt hjärta att du spöar "skiten" ur cancern.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Grym var du!! Smal och vacker!! /Veronica

    SvaraRadera
  4. Hej... Jag såg dig på cancergalan och blev så berörd. Jag har själv haft coloncancer..för länge sen. Det är en annan historia som jag kan berätta någon gång. Själv verkar jag för tillfället vara på den säkra sidan men nu är det svåra att de flesta av mina 5 barn verkar ha ärvt min muterade gen som ger en ökad risk för både colon och underlivscancer.

    Hur som... Du är så vacker, så berörande.. Och jag grät både av värme och smärta över ditt öde.

    Med värme/Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack tack tack!! Håller tummarna för din familj!! Skit sjukdom!! Kram

      Radera
  5. du var verkligen JÄTTEFIN!!! ser fram emot vår nästa date/sångstund <3 Eva

    SvaraRadera
  6. Ja kändes som ni var nya kronprinsparet!Kraaam!!!Du fixar det här!

    SvaraRadera
  7. Såg er på tv, så fina! Det var verkligen en gråtkavalkad under hela programmet. Tårarna rann för er som kämpar i denna jävla sjukdom. Tänker på er! // Klara

    SvaraRadera
  8. Har precis sett programmet på TV 4 play och jisses så mina tårar rullade vid din & Edvin´s berättelse.
    Du är såååå stark.. <3

    Måste även säga du och din man har en sååå söt grabb... men inte konstigt med så söta föräldrar.. :-)

    Lycka till med allt i framtiden,,, kommer att följa din blogg nu.

    Kramar Annelie

    SvaraRadera
  9. FÖRLÅT,, såg ju nu att det är en DOTTER ni har.... men URSÖT för det.. *L*

    SvaraRadera
  10. Ni är starka alla tre.
    Carlos känner jag,så jag vet ni har en trygg famn att komma intill.
    Har inte haft nöjet att träffa er än, men ser fram mot det.
    Klart du vågar hoppas Jeanette,det här klarar du galant.
    Kramar från "Bäsen"

    SvaraRadera
  11. Hörde din berättelse och såg dina tårar på galan. Finner inga ord för hur orättvis denna sjukdom är.
    Nu är jag här och kommer följa dig till du är frisk. Ta hand om dig och lev kära du!

    SvaraRadera
  12. Hej Jeanette.
    Såg dig på cancergalan och blev så berörd av din berättelse. Ni är en stark kvinna och man ser hopp när man ser er hoppas jag kan vara stark som er om jag nu får prognosen cancer.Önskar dig all lycka och fortsätt med den kämpa glöd ni har.Massa kramar till er

    SvaraRadera
  13. Brukar inte kommentera bloggar jag läser, men din hittade jag genom rosa bandet galan, och herregud du underbara,vackra fantastiska kvinna du kommer fixa de här.. och guud så snygg du är utan hår, du borde fortsätta ha de när du blir frisk (för de blir du :-)fast förstår om du vill låta de växa ut då, men kanske en korthårig frisyr :-) nu har du en ny trogen läsare här så tack för att jag får följa dej på din resa, din resa till att bli frisk. kraaam sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara! Blir glad in i själen!! Tack och kram ❤❤

      Radera
  14. Såg dig på galan och jag hoppas av hela mitt hjärta att du klarar det här, att du står där som en segrare efter denna svåra strid.
    <3 <3

    /Ida

    SvaraRadera
  15. Hej Jeanette! Jag vet inte om du kommer ihåg mig men jag heter Inger och är mamma till Lina. Jag önskar av hela mitt hjärta att du klarar detta och får ett långt och underbart liv med din man och din dotter. Tack för allt du gjort för Lina , jag håller alla tummar och allt man kan hålla för dig. Kram Inger

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart jag kommer ihåg dig! Jag hoppas ni båda mår bra och hälsa lina att jag tänker på henne ofta! Stor kram till er båda och stort tack!

      Radera