Translate

torsdag 30 maj 2013

Ctrl C + V del 2, från facebook.

Världens vackraste familj har jag!!

Photo: Världens vackraste familj har jag!!

Det är en aggressiv cancer som de tagit bort vid operationen. Ny väntar aggressiva cellgifter för att motverka dottertumörer i lever och lungor. Steg 1 är att plocka ut lite ägg så att Cataleya kan få syskon. Cellgifterna börjar om ca 4 veckor. 3-5 år för att bli friskförklarad.
Den långa versionen: jag har en aggressiv cancer med lymfkörtel metastaser. De har tagit bort hela tumören och 26 lymfkörtlar (man har tydligen massor) som det hade spridit sig till. Det var en väldigt stor operation som räknas som lyckad. Trots att min navel är jätte djup nu, super konstig. Men då cancern hade spridit sig så vill de ny ge mig en tuff cellbehandling för att försöka döda eventuella spridda celler. Just den här cancern ger dottertumörer till lever och lungor. Så närmsta åren nu så ska de röntgas regelbundet. Cellgifterna kommer jag få på sös ca 5 dagar i rad, man åker dit och sitter några timmar. Sedan vara utan i nån/ några veckor och sedan göra en ny kur. Det kommer pågå i ett halvår. Jag ska få en dosa inopererat vid nyckelbenet. Jätte olika hur man mår, men eftersom jag ska få en tuff behandling så blir de fler och svårare biverkningar. Men kommer nog ha pigga dagar också. Det jobbiga är att man får inget svar, jag blir inte "frisk" fören alla år har gått. Då vet man att man har klarat sig, vilket jag har väldigt goda chanser att göra. Det som är stor sorg nu är att jag måste plocka ut ägg och frysa ner. De äggen som är kvar i mig kommer skadas och ja, om ens möjligt att funka, ge skadade barn. Så kan absolut inte bli olycka-gravid. Och om så sker så kan jag inte behålla barnet. Kanske känns som en liten del i sammanhanget, men känns jätte tråkigt för oss. Även att Buster ska få övertas till våra nära vänner. han kommer va kvar i våra liv, men på lite mer avstånd. Annars håller vi huvudet högt och försöker ta vara på tiden som vi har nu då jag är pigg. Jag är så otroligt tacksam för alla fina ord, alla besök, all kärlek och alla er! Jag är överväldigad och det gör allt så mycket lättare. Ett extra tack till Carlos, mitt hjärta och min mamma Susanne! — with Carlos Gustavsson.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar