Translate

torsdag 30 maj 2013

Ctrl C+ V från facebook, del 1

Hej närmaste! Istället för att säga samma sak om och om igen så tar vi det här! Inatt åkte jag in till sös och det visade sig att jag har en innre blödning och ett HB på 60. Så efter narkos, magkoll, massa blod o röntgen så hittade dom den mellan tunn och tjocktarm. Troligtvis vart sedan Cataleya kom. Men som blev värre inatt. Nu hoppas jag slippa operation och ska va kvar i minst 2 dygn till. Saknar min lill-tjej!!!
 
 
Idag fick jag reda på att jag har cancer. Tjocktarmscancer. Livet har gett mig mycket skit och jag trodde mig då ha frikort gällande sådant här. Jag väljer att skriva de här, jag ver att jag har många som bryr sig, o då är ett snabbt sätt att säga samma sak till alla. Det kommer bli några tuffa veckor och vi kommer behöva allt stöd. Men då jag skriver om de här så kanske alla mina samtal inte behöver handla om det. Vi ska försöka ha så roligt vi kan och ta en dag i taget. Operation fuck cancer börjar nu 
 
 
Jeanette Sjöblom
Tack alla ni!!! Jag ville ha en kärleksattack som stöd, men fick en BOMB!! Varje ord värmer och gör att det känns lättare! Det här är det jag vet: att dom hittat tumören som är elakartad (jag fattade inte ens att de kunde va något så här allvarligt, trodde det var ett kärl de skulle bränna till). Tumör i tjocktarmen kan sprida sig till lever och lungor. Jag har ingen spridning till levern. Så ska röntga lungor och hoppas hoppas att det inte spridit sig. OM det inte spridit sig så väntar en stor operation men det är bästa senariot. Sedan ska den borttagna delen kollas och efter bli frisk förklarad. Tyvärr så finns de ju risk att det återkommer. Sämre senarie är att det har spridit sig, o de vågar jag inte ens tänka på. Jag tänker mycket på sinnesrobönen: acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden. 
 
 
Lungorna verkar vara ok!!! Inget säkert men som första anblick! Yay! Yay! Yay! Operation på torsdag så stannars tills dess!
 Photo: Vi firar goda nyheter med att gå ut, inte vart ute sen i måndags så de ska bli skönt!
 
 
Allså min Carlos vilken stark kille/pappa! Jag har sån tur som har dig! Och det märks nu när livet stormar som mest!! Älskar dig.
 
Photo
 
 
planen är operation på torsdag, start ca kl 12 och håller på i 3-7 timmar. Sedan ska tumören analyseras, så om en månad så får jag min prognos, vet om de blir cellgifter, om det har spridit sig med mera. Även om jag längtar till att få bort tumören så känns det lite nervöst med en sån stor operation. Sedan kommer det bli tuffa veckor av väntan på analyssvar. Men vill igen tacka för alla fina ord här, irl och på telefonen. Det ger mig massa positiv energi med all kärlek .
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar