Translate

torsdag 30 maj 2013

Ctrl c + V del 3 från facebook, Blommor & Bin

Idag har jag och Carlos lärt oss allt om blommor och bin (ägg och spermier). I min enkla värld så bara plockar man ut så många ägg man vill ha och fryser ner. Men så lätt ska det inte vara. Jag har bara 2 veckor på mig. Hinner inte få super många. Cellgifterna dödar äggen i en, så svårt att bli gravid naturligt. Man får inte bli gravid på 2-5 år, men efter den tiden så är det inte risk för fosterskador, även om jag blir gravid av misstag. Det här är faktiskt svårare att skiva om än cancern, men jag har gjort en pakt med mig själv att dela information, smärta och hopp med alla er. Att göra detta för att påminna mig om att jag inte är ensam och cancer drabbar hela ens nätverk, samt huvudsyftet att inte känna skam och inte behöva säga samma sak om och om igen 

5 kommentarer:

  1. <3 Måste du ta massa hormoner nu för att det ska bli massa ägg eller hur funkar det? Hur mår du i kroppen? Har du ont? *kramar* /Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja nu är det hormon sprutor som gäller, har hört att man kan bli ett PMS monster ;) men ska bara ta det i 14 dagar så det borde vi klara här hemma. <3

      Radera
    2. Oj oj, ja 14 dagars PMS-monster kan man nog överleva om man har tur ;)

      Radera
  2. Hej min fina!

    försökte skriva via mobilen men funkade inte...Jörgi tipsade mig om din blogg! Jättebra initativ tycker jag - skrivandet har alltid verkat terapeutiskt för mig!

    Om du vill ha lite tips och trix så har jag skrivit en ganska spännande C-uppsats i psykologi där jag intervjuat patienter som haft en del kroniska besvär och fått hjälp med vissa sätt att nå acceptans och få verktyg... kan gärna maila med dig mer om det om du vill! jag finns på leila.ljungberg@gmail.com

    Jag kommer följa, peppa och be mig gärna om hjälp om jag kan göra något!Bamsekram!/LEila

    SvaraRadera
  3. Jag vill jätte gärna läsa! Att acceptera är ju den svåra biten! Tack och kram

    SvaraRadera